Ну вот и всё :)
Эти Форумы Лотоса завершают своё существование, как и было запланировано Новые Форумы Лотоса ждут всех и каждого. Новый подход, новые идеи, новые горизонты.
Если хотите продолжать старые темы, то открывайте их на новом форуме под тем же названием и оставляйте в первом сообщении ссылку на старую тему.
Хорошо написал. Так ты эту книгу читал или нет ?
Ее следует почитать из других, ей подобных углов( т.е. сутр), т.е. щас объясню поцитатно немного.
Пример - (как оказывается трудно скачать через всю рекламу) -
Цитата:
На мой взгляд вера. Вера это то что может разорвать кольцо/узел. Материя есть по сути энергетическое кольцо, закольцованный свет. Ядерная реакция разрывает межатомные связи, силу сжатия.
Если идет речь о 12 звенной цепи, то тогда разговор будет. Потому что рвать кванты на пионы вообще то не надо. Натурально 12 цепей взаимозависимого проихождения говорят о том что не надо делать, чтобы достичь освобождения, например частичного.
Цитата:
Но в начале одно очень важное условие. Со всем с чем необходимо совершить работу, нужно обьединиться.
Манифестировать объединение это мирская деятельность. Переходить со своих причин на причины соперника не то же ли самое что проспорить. Хоть и долечку. Поэтому соперник там, где его нет. Это базовое условие. А не объединение. Шуньята то есть.
Цитата:
Пару слов о нулевой точке 0. Вероятно в глобальной реальности вселенных существует единственная и неповторимая нулевая точка, откуда все началось и куда все закончится. Но есть масса динамических нулевых точек.
Существование "нулевых точек", "динамики нулевых точек", существование бога, центра, периферии, кривых, касательных, прямых это все не о реальности. Это написано и в тхедоле, только иначе.
Цитата:
Еще пару слов о скоростях, самая большая скорость это отсутствие ее. Неслучайно говорят твердь небесная.
Твердь небесная, твердь брони сердечной, твердь насыщенности силой/энергией/сознанием/мощью и так далее подвержена возникновению и исчезновению. Это контакт в коллективной реальности. Ее не надо искать.
И наконец повторю слова Будды.
Цитата:
Я способен видеть умы людей и богов, умы адских существ и животных, духов без следов и проявлений того что я знаю и что я вижу. Это и есть бодхи.
Regressor,
вроде читал в прошлом сентябре. Но наверное не очень внимательно, не помню там про 12 звенную цепь.
Скачал по твоим ссылкам, попробую из других углов.
Цитата:
Манифестировать объединение это мирская деятельность. Переходить со своих причин на причины соперника не то же ли самое что проспорить. Хоть и долечку. Поэтому соперник там, где его нет. Это базовое условие. А не объединение. Шуньята то есть.
Можешь здесь поподробнее?
Что такое "проспорить"?
Ты практикуешь?... расскажи как.
Я не понимаю как можно практиковать без обьединения.
Может мы просто о разном...
Здрасьте напасте. Да пожалуйста.
А ведь хотел закрыть.
Да никак не о разном. Цель ваша например уже сформулирована, и разверачивается с переменным успехом. День/ночь и так далее.
Вот например радость. Раньше я совсем не имел определений по этому поводу и путал счастье с радостью. Как например можно спутать Головачева и трактат Нагарджуны. Это подробнее.
Проспорить это значит по сути не только признать свое недостаточное понимание, согласиться, обдумать и принять решение то есть. То есть это Resolve, понимаешь.
Это значит что двери открыты. Чессно слово, говорить что я практикую, это сказать что семена мандаринов у меня во рту вырастают в деревья. Постоянное внимание к тому чтобы жить в соотвествии с дхармой(хоть немного) уже следует считать практикой. Небольшой но все же. Мои маленькие шаги мне пригодяться, и помогают уже сегодня.
А так как на радостях лыжи были направлены в разные стороны, то сливать неумелые шаги в бенефит, это и будет разговор о разном. вроде так.
Э...хм...
Обьединение термин очень емкий,
не хотелось бы под него свою мыслю подстраивать.
Но в тай-цзи это сложное действо... можно целый год чему-нить учиться, а потом понять
что чуть лучше научился обьединяться и дальше снова по кругу.
Открытость, позитивность, принятие при выстроенной структуре(бодрствующее сознание) устраняет границы
и формирует включающее целое, где каждый часть. Далее законы целого награждают каждую часть собственной кармой.
По заслугам так сказать, то есть Resolve?, как ты говоришь.
Там можно результаты щупать руками, серьезно упрощает.
Доброе утро, у нас 9:25. Светло, не облачно.
Эхх.
Опять объяснять взрослому дядьке. Вобщем желая остановить наш совместный разговорум о том что все таки есть первопричина, что есть некое целое отдельно от, что профпереориентация по сути достигается от бонусов... Во вам зритель цитаточка, очень красивая кстати. Она например показывает о нежули больших возможностях ординарного ума, чем мы тут с вами пирожки понимаешь.
oṁ mune mune mahāmunaye svāhā One who reads a sutra is receiving the teachings of the Buddha in His presence.
А во и цитатка о красоте, Зритель. Пожалуйста. [Sixteen Visualizations] - читаем :
Цитата:
Explication of the Sixteen Visualizations
The Buddha told Ānanda and Vaidehī, “Hearken! Hearken! Ponder it well! For the sake of sentient beings of the future that are tormented captives of their own affliction bandits, the Tathāgata now will explicate the pure karmas. Very good, Vaidehī, ask your questions at once. Ānanda, accept and uphold the Buddha’s words, and pronounce them to the multitudes. The Tathāgata will now teach Vaidehī and all sentient beings of the future how to visualize the Western Land of Ultimate Bliss. By virtue of the power of the Buddha, you will be able to see that Pure Land, just as you see the reflection of your own face in a clear mirror. Once you see the wonderful and joyful things in that land, you will be delighted and instantly achieve the Endurance in the Realization of the No-birth of Dharmas.”
The Buddha told Vaidehī, “You are an ordinary being with coarse perceptions. Without the God-eye, you cannot see far. Nevertheless, Buddha-Tathāgatas have exceptional ways to enable you to see.”
At that time Vaidehī asked the Buddha, “By virtue of the power of the Buddha, I will be enabled to see that land. However, after the Buddha’s parinirvāṇa, how can sentient beings that are impure, wicked, and burdened by the five kinds of suffering see Amitāyus Buddha’s Land of Ultimate Bliss?”
1. The Setting Sun
The Buddha told Vaidehī, “You as well as other sentient beings should concentrate your mind and focus on the one place, thinking of the west. How does one visualize? All sentient beings with eyes that are not born blind have seen the setting sun. One should sit properly, facing the west, and visualize that the sun is setting. One should focus one’s mind and visualize, with unshakable concentration, the setting sun like a hanging drum. Success in visualizing the setting sun means that one can see it distinctly with eyes open or closed. The vision of the sun is called the first visualization. This visualization is called the right visualization while other visualizations are called the wrong visualization.”
2-3. The Water and the Ground
The Buddha told Ānanda and Vaidehī, “Having achieved the first visualization, one should next visualize water. One should visualize that everywhere in the Western Pure Land is an expanse of water, seeing distinctly that the water is pure and clear, not losing this picture.
“Having visualized the water, one then visualizes that it is ice. Seeing the ice as clear and transparent, one then visualizes that it is aquamarine. Having achieved this vision, one can see that the aquamarine ground is completely transparent and that it is supported underneath by golden cylindrical banners made of diamonds and the seven treasures. Each cylindrical banner has eight sides and angles, each side inlaid with 100 gems. Each precious gem emits 1,000 beams of light, and each beam has 84,000 colors, shining through the aquamarine ground like 1,000 koṭi suns, which are too brilliant to be seen in their entirety.
“On the aquamarine ground are crisscrossing golden ropes, which clearly divide the ground into areas for the seven treasures. Each treasure radiates beams of light in 500 colors. These beams are like flowers, also like stars and moons. Gathered in the sky, they form a platform of radiance, on which stand ten million lofty towers, each tower made of 100 treasures. As adornments, on both sides of the platform are 100 koṭi flower banners and innumerable musical instruments. Eight kinds of pure winds flow out of the radiance to stir the musical instruments, which play tones expounding the truths: suffering, emptiness, impermanence, and no-self.
“The vision of water is called the second visualization. When one has achieved this vision, each object is seen clearly. One does not lose it, eyes open or closed. Except during sleep, one constantly remembers this picture. This visualization is called the right visualization while other visualizations are called the wrong visualization.”
The Buddha told Ānanda and Vaidehī, “Visualizing water is called achieving a rough vision of the ground in the Land of Ultimate Bliss. If one enters samādhi, one will see the ground of that land so clearly that the details are too numerous to be described. The vision of the ground is called the third visualization.”
The Buddha told Ānanda, “Uphold the Buddha’s words and pronounce this Dharma of visualization of the ground to the multitudes of the future who wish to be liberated from their suffering. For those who visualize the ground, their sins which would entail 80 koṭi kalpas of life and death will all be expunged. After death, they will definitely be reborn, in a future life, in the Pure Land, where they will have no doubts in their minds. This visualization is called the right visualization while other visualizations are called the wrong visualization.”
4. The Jeweled Trees
The Buddha told Ānanda and Vaidehī, “After achieving the vision of the ground, one should next visualize the jeweled trees. To picture the jeweled trees, one should visualize each tree in seven lines of trees. Each jeweled tree is 8,000 yojanas tall, complete with flowers and leaves made of the seven treasures. The flowers and leaves are each of different jewel colors. The aquamarine colors gleam with golden light; the crystal colors, red light; the emerald colors, conch shell light; the conch shell colors, green gem light. Each tree is adorned with coral, amber, and all kinds of treasures.
“Hovering over the trees are nets of wonderful precious gems. Each tree is canopied by seven layers of nets. Between each two layers are 500 koṭi wonderful splendid palaces, like the palaces of Brahma-gods. Celestial children are in these palaces, and each child is adorned with necklaces of 500 koṭi śakrābhi-lagna jewels. The radiance of these jewels reaches to a distance of 100 yojanas, like an assembly of 100 koṭi suns and moons, which are too numerous to be named. So superb are the colors of these intermingled jewels!
“The jeweled trees are matched line to line, leaf to leaf. Among the tree leaves are wonderful flowers, upon which appear fruits made of the seven treasures. Each tree leaf measures 25 yojanas in length and width and has, like celestial necklaces, 1,000 colors and 100 pictures. The wonderful flowers are the colors of the gold from the Jambu River. Like twirling fire wheels, they undulate among the leaves, while fruits spring up as if from the vase of the god-king Śakra. Their vast radiance is transformed into banners and innumerable jeweled canopies. Displayed in the jeweled canopies is all the Buddha work in the Three-Thousand Large Thousandfold World. Also displayed in them are Buddha Lands in the ten directions.
“Having visualized the trees [as wholes], one should distinctly visualize the tree trunks, branches, leaves, flowers, and fruits, one by one. The vision of the trees is called the fourth visualization. This visualization is called the right visualization while other visualizations are called the wrong visualization.”
5. The Pond Waters
The Buddha told Ānanda and Vaidehī, “Having achieved the vision of the trees, one should next visualize the pond waters. To picture the pond waters, one should visualize the eight ponds in the Land of Ultimate Bliss. The waters in each pond are the liquid form of the seven treasures. The treasure waters are soft, and they issue from the wishing-fulfilling jewel, the king of jewels. They are divided into fourteen tributaries, each in the wonderful colors of the seven treasures. These channels are formed with yellow gold, and their beds are covered with diamond dust. In the waters [of each pond] are sixty koṭi lotus flowers made of the seven treasures. Each lotus flower is perfectly round, twelve yojanas across. As the treasure waters flow up and down the stems of the lotus flowers, they make wonderful sounds expounding the truths—suffering, emptiness, impermanence, no-self, and the pāramitās—and praising the sublime appearances of Buddhas.
“Sprung from the wish-fulfilling jewel-king, wonderful golden beams of light transform into birds of 100 jewel colors which, in harmonious, exquisite melodies, constantly praise the merit of thinking of the Buddha, thinking of the Dharma, and thinking of the Saṅgha.
“The vision of waters with the eight virtues is called the fifth visualization. This visualization is called the right visualization while other visualizations are called the wrong visualization.”
6. The Towers and the Surroundings
The Buddha told Ānanda and Vaidehī, “In each region of that land of multitudinous treasures are 500 koṭi treasure towers. Inside each tower are innumerable gods, playing celestial music. Musical instruments hover in the sky like celestial jeweled banners, and they sound without being played. Their tones pronounce the thinking of the Buddha, the thinking of the Dharma, and the thinking of the Saṅgha.
“This vision is called achieving a rough vision of the jeweled ground, jeweled trees, and jeweled ponds in the Land of Ultimate Bliss. This general vision is called the sixth visualization. For those who have achieved this vision, their evil karmas done in immeasurable koṭis of kalpas will all be obliterated. After death, they will definitely be reborn in that land. This visualization is called the right visualization while other visualizations are called the wrong visualization.”
The Buddha told Ānanda and Vaidehī, “Hearken! Hearken! Ponder it well! I will expound to you this Dharma for removing your suffering. You should remember and uphold it, and widely expound it to the multitudes.”
As these words were being said, Infinite Life Buddha appeared. He stood in the sky, attended on His left and His right by the two Great Ones: Avalokiteśvara and Great Might Arrived. Their glowing radiance was too great to be seen in its totality, with which the 100,000 colors of the gold from the Jambu River could never compare.
At that time Vaidehī, upon seeing Infinite Life Buddha, made obeisance at the feet of the Buddha and asked, “World-Honored One, by virtue of the power of the Buddha, I now have come to see Infinite Life Buddha and the two Bodhisattvas. How should sentient beings of the future visualize Infinite Life Buddha and the two Bodhisattvas?”
Если вы еще не верите, то мы идем к вам. (С) [Бодхисаттвы 7++ ур.]
Вы не мoжeте начинать темы Вы не мoжeте отвечать на сообщения Вы не мoжeте редактировать свои сообщения Вы не мoжeте удалять свои сообщения Вы не мoжeте голосовать в опросах
Движется на чудо-технике по сей день
Соблюдайте тишину и покой :)